رفتن به محتوای اصلی
x

از جمله عوامل موثر در فرایند ترویج نوآوری، برگزاری همایش‌های کارآفرینی را می‌توان نام برد. در این همایش‌ها بیشتر تبادل اطلاعات کارآفرینان برتر و ارائه نتایج دستاوردهای عملیاتی مورد نظر است. توجه به دو عنصر دانش و تجربه و تشخیص مصادیق آنها در جوامع علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در برگزاری یک همایش کارآفرینانه اهمیت خاص دارد. بر این اساس اهداف زیر برای اینگونه همایش‌ها قابل پیش‌بینی است:

  • بالا بردن روحیه خودباوری و انگیزه فعالیت در دانشجویان
  • سوق دادن پروژه‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاهی به سمت رفع مشکلاتی که صنعت به گونه‌ای با آن درگیر است
  • عرضه توان علمی و عملی دانشجویان در مجامع داخلی و بین المللی
  • طرح مشکلات ملی در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و صنعتی و به دست آوردن راه‌حل‌ها و ایده‌های نو و دانش‌بنیان برای رفع آنها
  • فراهم آوردن محیطی مناسب برای تبادل اطلاعات و دیدگاه‌های کارآفرینان و دانشجویان
  • گسترش و توسعه فعالیت‌های پژوهش محور بر مبنای نوآوری و کارآفرینی در کشور
  • گفتنی است برخی دیگر از راه‌کارهای مربوط به نحوه و چگونگی برگزاری همایش، نیز نقش و تاثیر همایش‌ها در فرایند توسعه ملی است

در همین راستا و با توجه به اهداف مذکور، یک از برنامه‌های مدون مرکز کارآفرینی دانشگاه دعوت از کارآفرینان برتر کشوری و دانشگاهی در رشته‌های مختلف در همایش کارآفرین برتر می‌باشد. جامعه هدف این همایش تمامی دانشگاهیان خصوصاً دانشجویان و فارغ التحصیلان علاقه‌مند به نوآوری می‌باشد. زمان و سقف مورد نظر پیش بینی شده برای این همایش‌ها در سال برای هر دانشکده یک یا دو مرتبه در سال بر اساس تقاضا در نظر گرفته شده است. اجرای این برنامه کار مشترکی بین مرکز کارآفرینی و دانشکده‌ها و مراکز متقاضی است.

تحت نظارت وف ایرانی